back from reality? or school?

Jo sweeties, Im still here..
vad har jag hunnit med dessa två veckor?

Jag har målat en stuga, och samtidigt haft quality time med min mamma och mormor. Myspysigt.

Jag har hunnit vara ute varje kväll på hässleholms festivalen, med alla galenskapelser det innebär. Ett jävla rock n roll life, or something.
Det va slagsmål, langos, radiobilar, vunna nallebjörnar,  hjärtsorg, öl, dansande med vännerna, öltält, tjafs, träffa människor man inte sett på evigheter, tragg och den eviga "bråk mitt i natten när regnet öser ner". Säg vad ni vill, men any way, - thats hot!

För det är just det med HLM festivalen, det är liksom slutet på sommaren. Man börjar fatta det vid Kristianstad dagarna med de varar så jäkla länge så man tror att det egentligen är en grej systemet (syftar då inte på "systemet" utan die grúne, - alltså bolaget") själv kommit på.

Men nåja.
Och sen målade jag lite mera stuga och sen i tisdags åkte jag till Halmstad, skrev in mig. Nu börjar skolan igen.
Biologi A, Historia B, Spanska, Pedalogisk Ledarskap.
Och idag har jag haft två intressanta lektioner.
Jag är som en galen grek , för jag älskar att lära mig nya saker. Biologi är mitt favorit ämne, fick faktiskt MVG i det i nian =)
Idag har jag pratat spanska med mig själv hela vägen på tåget, och är nu tillbaka i Skåneland, hemma i min lägenhet,
jag mår bra men detta med kärlek är på ett sätt svårt fortfarande?
Jag vill bara leva lyckligt, köpa mitt lilla hus, och skaffa mina hundar.

Jag lovar er, jag är dagens bevis på Bridget Jones.

Jag ska vara kaxig nu, eller vettig, men citera ett sms min pappa skrev förra lördagen "Ingen är god nog åt dig, för jag har höga krav åt  någon som skulle få vara med dig som man i ditt liv"
Jag svarade med; att jag också har höga krav, iaf på de som skulle ens kunna komma mig nära, men visst vänner har jag nog inte haft så höga krav på, men de är nog ändå inte vänner. Sådana man umgås med som sen tinar bort...

-
anyway,
någon sa någon gång "love hurts"
men jag tror inte på att det endast måste vara "love".
"feelings" hurts... just as bad as love, might do.

Jag vill inte tro att man är dum bara för att man börjar vilja lita och finnas för en människa. Det är inte som jag gjort det ofta, men någon gång, men varför ska man bli trampad på och sen ska det bevis att människor är ena rena besvikelser?

-
jag älskar denna låt. Och jag såg den FÖRST idag!! thanx u lord 4 ztv! men Kid Rock är en hottie! Även om han är sitt jävla wannabe tuff-tuff-tuff-tuffing, men oj, den mannen är snyggis. "All summer long". vadå bra låt?
denna låt är liksom typ repaet repeat.

-
Visst det va fucked up med Arvika festivalen detta år, men ngt säger mig ändå att jag hamnar där någon gång igen.. Det va de trevligaste människorna som jobbade bredvid min vagn och visst vi har bytat nummer o så men det är fan sällan man träffar nice people.
Jag glömde nog att tacka så jag får göra det här: Tack, Dan för den trevliga första kvällen med gänget och sen natten efter med partyt i öltältet och det va synd att du skulle gå och sova för jag och Spinky va ju inne i dance&House huset hela natten. Tack Spinky också för att du va en underbar människa och det va roligt med all UV-ljus-färg.

Jag hatade resan till Arvika, men ni gjorde den rolig =) Spinky, gud så roligt har jag inte haft på länge.


Livet är roligt. Och jag tror på teorin att minnas allt som varit bra. VERKLIGHETEN KOMMER ÄNDÅ IFATT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0