tålamod?

Jag har bestämt att resonera på ett smart sätt, och samtidigt öva på mitt tålamod (mitt är så jäkla dåligt, att jag nu ägnade typ 5 min på att komma på vad ordet var, för det...)
Nu var det så att datan på något sätt kopplade ner nätet för mig två gånger, så jag blev liksom bara DÖTRÖTT och verkligen SJUKT förbannad och allmänt supertrött.
Bestämmer mig då att istället för att tänka såhär "men på 1700talet hade de ju inga datorer och ville man skriva någon blogg då så fick man skriva dagbok, och ville man skriva till någon annan så fick man skriva ner ett brev och vänta i antal månader innan personen väl fick det levererat".
Så, på det sättet ska jag tänka. Det har jag bestämt mig. Och jag är maxat inne på själva grejen... JUST NU. Detta kommer jag att vakna helt utan med imorgon, och sitta i datasalen och pusta&stöna för att det tar någon extra sekund för datorn att ändra sida.
Jag kan helt enkelt inte lyckas skapa mig ett bra sätt att få tålamod.

Har suttit och pluggat ett tag till, mamma åkte mot skåne vid sju ikväll, då begav jag mig ut på en promenad för att få syre till hjärnan, för mera pluggande... och gick till Coop och tjuvläste lite skvallertidningar och köpte telefonkort.
Nu är det "Wallander-/Jokern" på fyran, spännande spännande.
Tycker dessa filmer är riktigt bra. Vet inte vad jag kommer tycka om de nya, och om jag väljer att se dom, nu när verken Ola R eller Johanna S kommer vara med.
Vi får se, helt enkelt.

Imorgon börjar nya tider för mig. Jag har mitt mål, och hårt, men bestämt ska jag ta mig dit.

Imorgon har jag dock också mitt biologiprov. Och så fyller ju faktiskt Stridh 33 år imorgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0