sveriges finaste dialekt

hahaha, jag kom just på att tänka på detta med min dialekt. för en dösöt brud tog ett uttryck som jag skrivit i ett inlägg nyligen.
inte konstigt att ingen i Arvika fattade vad jag sa.
Om man tänker efter.
Och nu snackade jag precis i telefon och sa "ja jag går snart ska bara dra på min bysalingarna"
men insåg att jag inte vet hur det stavas?

Min mammas man, Einar, har bott i stockholm typ alltid, men när han för cirka 15 år sen flyttade ner till skåne så fick han en "skånsk ordlista" med massa ord och dess betydelse.
Hur sjuuuuukt roligt är ju inte det?

Måste checka upp hur bysalingarna skrivs- (för er som inte hör eller vet ordet så betyder det alltså lätt "byxor")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0