midsommar 2008

Midsommar är över.
Japp, så är det, och jag satt nyss och tänkte på hur "stort" det var med midsommar för några år sen, eller ja, när man var liten. Hur hela släkten var samlad på mormor&morfars torp och ALLA var där, men visst det kan inte alltid vara så, för människor går bort och andra har annat för sig, men jag kan väl vara jätteglad för min fina barndom där.
men det är just det, med midsommar.
Jag minns, vi liksom verkligen även om det regnade försökte fixa ihop blommor till midsommarstången och ha en allmänt mysig känsla över det hela.
Nu är midsommar, och firandet... liksom..... ja... borta?

Igår skulle jag som sagt till Emma, men sen blev det inte så. Och eftermiddagen och kvällen spenderades med Janne, vi satt här uppe hos mig och traggade och tog någon öl.
Jag är faktiskt verkligen glad att jag träffat Janne, vi kan snacka typ om allt. Och det är trevligt.
Så det var midsommar 2008.

Jag tror själva magiska känslan över midsommar är över. Den fanns, men just nu är det bara en dag i almenackan.

Idag är det midsommardagen. Jag sitter vid datan. försöker hålla koll på Daisy (Jannes hund) som äter sönder mina grejor så jag springer runt som en hönsmamma (Hur ska man någonsin orka/kunna skaffa barn???!!!) och Janne ligger och sover en sväng i soffan.

-
Jag saknar min darling. Vill krama honom.

Kommentarer
Postat av: Monica Svensson

Midsommar som jul är förknippat med känslor.

Ofta kommer minnen, personer och speciella händelser upp i ytan vid dessa helger.

Det är olika hur vi upplever och vad vi har med oss, dock kan det bli avbrott i det "vanliga" firandet när man blir vuxen, personer försvinner, barnen är inte längre barn och man kanske jobber.



Låt minnena vara det som glädjer, för det som finns,kommer inte alltid att finnas kvar, tyvärr.



Man får hitta sina egna sätt att fira dessa känslomässiga helger och man ska veta att livet går vidare oavsett.



Det är ganska vanligt att helgkänslorna kommer tillbaka när det anländer barn i familjen/släkten.

Jag vet själv har ju ett barnbarn på 2 år som gör att det blir viktigare med att ta till vara svensk kultur.



Lev det liv du du vill leva! uatn måsten och krav.

Lev det liv du bemästrar!

Lev för din framtid!

Skapa dig en livslust som passar dig!



2008-06-21 @ 20:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0