en lång påsk

eftermiddagen och kvällen hos pappa och monica, blev bra. Det var trevligt att hennes tre söner var där, och nicklas sambo, för de är mellan 18-28 så då kunde jag snacka en del med dom.
Vi åt påskmat. Jag åt ägg, gravad lax, senapssill (fanns tyvär ingen vitlökssill.. snyft) och breiost.
Sen blev det några absolut-drinkar. (Monica jobbar på absolut/vin&sprit i Åhus) och någon amaretto som svaldes ner. Gottis.
Tåget tog jag hem till Hässleholm vid 21.23 tiden, och kvällen slutade med "sex and the city"-avsnitt, och jag somnade givetvis i soffan och vaknade typ 3 i natt.  Förflyttning till sängen.

Imorse ringde telefonen och väckte mig i mitt slumrande.
Och förmiddagen blev mysig.

Har installerat skype nu =) så jag kan ringa från dator. Och så ringde jag och pratade med Fredde i Barcelona =)
Tydligen många som har skype så jag ska få in flera folk på min skype.

Ja, och så har jag städat. Dammat överallt i vardagsrummet, städat badrummet.. och ja, en riktig housewife alltså =)
Jag har igång en massa "sex and the city"-avsnitt på dvdn, och kollar ibland, men mest sitter jag och lyssnar.

Jag känner mig lite... ja.. jag vet inte.. sådär idag. Typ full av tankar, men även en tomhetskänsla.
Jag har för mycket tankar om framtiden. Vad ska jag göra, kommer jag att jobba eller plugga mera, i skåne eller i Halmstad igen?
Och så är jag rätt ensam. Kanske egentligen inte, för de som jag har som vänner nu är de som är bra, och jag har raderat bort de fel människorna från mitt liv. Men med det lämnar ändå en viss ensamkänsla.
Jag vet inte. Jag är inte deppig eller ledsen eller så idag, jag är egentligen väldigt lugn och mest en massa tankar. Kanske lite rastlös. Vill hitta på något idag, men samtidigt är det rätt skönt att ha en kväll för mig själv. Man behöver det ibland.

På tv ikväll:
- Manu Chao live... good... på tvåan.. fem över nio...
- och den fina filmen "så som i himmeln"... (sitta och böla typ) på ettan... klockan nio...

Jag är lite trött. Gäsp. Borde gå och duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0