livet är inte alltid en rosa sockerdröm

Rock n roll, alltså.
Det roligaste med skolan är nog ändå folket. Massa flummiga konstiga typer finns det. Och så finns det fula och snygga. Typ hur rolig ser han egentligen inte ut, han med putläpparna? Och så finns det en tjej som typ alltid har jätterufsigt hår och ser lurig ut. Och så finns det några snygga killar, och några bitchiga brudar. En hel härlig blanding. Typ gott och blandat.
Idag är jag väldans fin. Jag har gummistövlar, jeans, svart tröja med snörning i ryggen, fluffiga rosa väskan, och enormt stora hörlurar som syns extremt mycket, till min sötis I-pod.
Varför lyssnar jag på denna låten förresten?
Och så är jag typ hungrig. Ska snart cykla till stan och sen till lägenheten och koka ägg.
Men helt ärligt, jag har typ inga smaklökar.
Jo och så måste jag göra klart världens tråkigaste samhällskunskaps b uppgift. Baaaah!!
Varför kan inte uppgifter och prov göra sig själva? Varför måste JAG göra dom?!
Hallå snacka orättvis värld man lever i.

Och så längtar jag galet mycket utomlands. Typ sol och bada. Här i Sverige får man ju nämligen gå med vinterkläder och riskera att frysa ihjäl bara man tittar ut ur fönstret. Hatar kyla.
Och jaha, igår stod det att Barcelona hade typ 17 grader, och då tittade jag på termometern här och det va typ knappt 2 grader.
Och så kom jag på att jag ska göra som Fredde och Natalie, flytta utomlands. Men kanske inte Barcelona som dom.. men något annat land. Typ Grekland.
För det finns bara positivt med Grekland. De har sol, bad, fint, trevligt folk och tzatsiki.
Typ sådär skulle jag passa perfekt alltså.

Näää, nu ska jag ut och cykla på halmstads farliga gator. Bilarna kör helt jäkla galet här. Att jag överlever dagarna på min cykel är typ ett under. Till och med de andra cyklisterna och de som går, är ju helt jättefarliga för mig.
När jag får mitt körkort (ge mig det) så ska jag köpa den söta rosa eu-moppen som jag måste ha, och då ska jag allt visa alla vem som är the king of the road! eller queen, kanske i mitt fall.

Imorgon åker jag hem!! Och ja va roligt att jag ska plugga massa på lovet. MUPP.
Och ikväll kommer Daniel och vi ska umgås lite. Nice.
Allting är roligare än att alltid vara ensam på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: Sara

kul med en rosa eu-moppe till sommaren! :)

2008-03-19 @ 10:22:58
URL: http://littlenova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0