framtidstankar fyller min hjärna

Nu har den kommit, katalogen för komvux till vårterminen här i halmstad.... kanske tar mig en termin till här, sen har jag fixat ihop alla gymnasiebetyg ungefär... och i så fall måste jag läsa matte. Och jag har verkligen ett grymt agg mot just matte, jag hatar det och är verkligen totalt värdelös på det.
Jag är en sån som står och räknar tjugolappar när jag ska betala något. typ 10, 20, 30, 40... Jaaa, ni förstår. Jag är verkligen värdelös på matte. Men jag tycker mig ändå kunna de viktigaste, plus och minus. Allt annat, där man ska dela, och vända upp och ner på talen och räkna ut boxar eller vad sjutton man nu ska göra, ser jag absolut ingen mening alls med.
Men jag får helt enkelt ta mig i kragen och inte bry mig om min stolthet (what???) och alltså läsa matte A.
Jag kan dock poängtera att det är inget jag precis längtar efter.
Men när den väl är klar är jag ju helt färdig, och har då inget mera kvar i min gymnasiekompetens att fylla på. Vilket då kommer kännas otroligt skönt såklart =)

Imorgon är det dax för spanska prov. Vi har precis haft lektion, och idag ska jag mest sitta och plugga hela dagen.
Jag sitter har på skolan, just pga att jag ska leta upp min pedagogiska ledarskaps lärare för att få ändrat tiden som jag annars satt upp mig på ikväll, ang att skriva prov. Känner att jag verkligen vill satsa stenhårt på pluggandet på spanskan idag. Jag har inga problem med det, men det är ett ämne jag verkligen tänker ha ett högt betyg i.
Visst, jag kan skriva provet ikväll, i pedagogiskt ledarskap, för det är rätt logiskt tänkande, och inte alls vidare mycket pluggande, tittade på det igår kväll och det känns ju nemas problemas.
Men idag vill jag helt spendera hela hjärnan på spanskan.
Och nu var det så att läraren inte var inne på kontoret, så jag får vänta, eller skicka ett mail eller ringa henne senare. Det ordnar sig.

Jag ska även gå in på norra stations, Gastronovum, i Hässleholm och kolla när de börjar sin ett åriga utbildning på kockutbildningen. Om de tar in på vårterminen eller höstterminen. Måste checka det, för det är lockande.
Har nu typ bott i Halmstad i cirka ett år, snart, och det har varit otroligt bra och skönt, men med tanke på att de flesta jag känner och kompisar och min lägenhet är i Hässleholm så längtar jag dit ibland såklart.
Kanske fixar den kockutbildningen och sen drar från Hässleholm.... för gott.... Men viktigast först är utbildning, det är verkligen nummer ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0