snart flyger väl bilar oxå

Först och främst ska jag tala om hur pass otroligt skön soffa som finns i min bostad här i Halmstad. Igår fick jag ju just min tvkväll som jag så förtjänat efter att inte sett på tv på 24 timmar typ (pga pluggandet inför biologi provet) så där satt jag och myste, kollade på Al Bundy i vanligt ordning, och massa andra kvällsserier som praktiskt taget har överhand om mitt liv. (Jag måste bli något inom det, finns det jobb som bara går ut på att sitta och kolla tv? Om inte annars får jag nöja mig med att bli en filmkritiker. Fan va glassigt liv, btw.)
Nåja... och i godan ro började jag ju titta på "desperate housewife" - som jag måste erkänna är väldigt bra. Jag skäms nästan över hur mycket jag gnällde på det programmet i början och kanske råkade kläcka ur mig "det jävla skitprogrammet kommer jag då aldrig börja titta på." Nåja...
och ja, jag satt alltså där och tittade på det.... och sen ------------------ > vaknade jag klockan 5 i natt ! Tvn var fullt på, och jag lider ju uppenbarligen av hörselfel (ni som känner mig, eller ens bara träffat mig, förstår detta lika självklart som att man behöver luft för att andas)
Alltså, slutsats: Soffan är farligt mysig!

Nåja, för att inte behöva bädda sängen nu på morgonen låg jag snällt kvar i soffan, och blev glad för att jag vaknat då, så jag kunde ställa klockan på 06.30.

Men ja, sen kom jag ju inte ur soffan från halv åtta, men det är en annan femma, och sen fick jag snabbt in och sminka mig, hitta kläder och sen iväg till skolan.
Cyklandes som en galen grek, ser jag typ en liten kille. Han kan varit typ en meter lång. Och står verkligen där och babblar jättemycket i sin mobiltelefon. Han kan typ varit 6-7 år eller något.
Och visst detta är inte ovanligt, men det stör mig. Betyder det typ att 10 åringar går runt med sådana mobiler som man behöver den där pinnen för att kunna trycka på tagenterna för att den ska fungera då eller? Sådana som typ kostymsnubbar med fetta plånböcker har alltså.
Detta stör mig. Samma som det med att 6åriga flickor går i string, - men hallå det är ju en gammal nyhet så därför snackas det inte om det längre.

Nja, jag fortsätter tro att det är fel på världen.
Nej, så negativ är jag faktiskt inte. Men det finns irriternade konstiga saker faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0