Ingen sovmorgon

Igår eftermiddag var jag lite trött, lite sådär trött i kroppen, bara skönt att ligga och slöa (vilket jag ändå gör ofta ändå...) men jag la mig i alla fall på sängen med filten om mig, och läste klart boken jag började läsa i söndags kväll, nämligen Jonas Gardells "Jenny". Läste säkert två tredjedelar av den igår, men vilken hemsk, sorlig, historia, men absolut läsvärd. Han skriver så bra, den här Gardell. I love him.
Och hans texter är så sårbara, så fina.. så speciella.

Efter jag läst den klar, intog jag dock pluggandet igen, inför provet jag ska ha idag. Resten av kvällen slöade jag framför tvn, är glad att de nya avsnitten av 2 1/2 män har börjat =)
Kollade lite på programmet på 3an också, det med farorna med size zero, men har sett det programmet innan.

Och idag är det tisdag.  Jag hade tänkt sova ut, men klockan 07.00 ringer min mobil... Jörgen ringer och väcker mig för han var snackig! Oj oj oj.. Nåja, kul med vänner.. men kanske inte 07.00 på morgonen??? =)
Nåja, begav mig upp, kunde ändå inte somna om, efter att ha traggat i tele ett tag, softade runt hela förmiddagen, satte mig sen och pluggade lite till. Cyklade till skolan vid 11 tiden, och min lektion börjar vid 13.10. Så jag sitter och läser nyheter och skvaller på nätet.
Jag kan inte fatta "The BIG thing" med Vicktoria och Daniel... liksom, hallå... låt dom förlova sig då... låt dom gifta sig... Det blir bara så absurt när det i tidningar ska skrivas om det JÄTTESTORT medans där finns sååå mycket mera som faktiskt är NÅGOT RIKTIGT, typ som detta med Fritzl rättegången och/eller Caroline Stenvall ..
Förstår ni vad jag menar???

Nåja... det är ju tydligen såhär det funkar...

Idag är det fettisdagen, vilket jag bryr mig fett föga om. Jag äter inte semlor... tycker helt enkelt att det är inte så väldans gott helt enkelt.( Plus detta med grädde är kanske inte det snällaste jag kan trycka i mig...)
Men för alla er som gillar det, hoppas jag att ni fått en eller två idag =)

Ikväll ska jag absolut titta på Den rätte för Rosing på kanal5 kl 20.00.
Hon var med på Vakna med The voice på tv imorse... så himmlans snyggsnygg är hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0