save the animals

Det har varit en ny helg, och vad har jag egentligen pysslat med?
Inte mycket alls, faktiskt. Mest kollat tv, och filmer. Rätt slö och skön helg. Stannade i Halmstad.
Och har som sagt kollat en del på TV. Och på något sätt har jag råkat/lyckats se ungefär tre program om hur djur skadas och olika inom det.
Det var bland annat något om hur de har mängder av små gula höns som de väljer ut endast honerna för de är de som lägger ägg, medans de kastar in alla hanar i en maskin som helt enkelt maler sönder dom.
Sen såg jag Birgitte B (glömt hennes namn, den tyska supermodellen, ikon) program, där hon startade PETA och visade hur de slår ihjäl sälungarna.
Sen visades det hur de gör med grisar i bur, de ligger precis så de kan rulla runt, men inte så de kan vända sig ens, så hårt packade står de.
Och jag blir bara så genomledsen utav att tänka och se på detta.
Det är som Gordon Ramsey sa "detta kan göra vem som helst till vegeterian"
Jag skulle aldrig kunna bli det dock, för jag kan helt enkelt inte tänka mig att bara äta grönt och äckliga soyaburgare, etc, etc...
Men visst, när man tänker på detta så... men jag tror det viktigare 'är att verkligen ta reda på hur ens mat framställs, hur djuren haft det, eller kanske också ge sig in på detta med djurens rätt och liknande. Kanske kolla ang Greenpeace och skänka cash till liknande.

För detta är fan helt jävla fruktansvärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0