egazil räddar mitt liv

Igår fick jag äntligen min magmedicin, egazil, jag hade den för några år sen, och eftersom läkarna inte hittar felet på min mage och denna medicin funkar så känns det så härligt att ha den igen, man tar den endast när man har ont, och min mage är verkligen knas. Jag får panikont, svullnar ibland, ibland endast jätteont, ibland jättedålig.. ja olika symtom hela tiden, men läkarna tror att det är mera än just IBS (tarmsjukdomen jag och mamma har) men de hittar inget och jag är alltid emot tabletter&så, men med att ens mage besrtämmer ens liv gör att jag lätt tar denna lilla egazil när det verkligen är akut. Innan käkade jag ju tagamet&egazil, men sen försvann egazil och nu är typ tillbaka igen, eller hur man ska förklara det. Men det är en medicin mot endast tarm&mage.

Och igår kväll kom Stridh hit, och hämtade mig och vi drog iväg till en mysig sjö och fiskade. Jag fick några små söta abborar (hur fan stavas det?) aborrar, tror jag. Och det var en mysig och rolig kväll. Så lugnade, och en jättefin sjö. Lugnt för själen.
Kom hem runt 9 tiden igår kväll och Stridh skulle iväg en runda, så jag slöade bara hemma och kollade lite tv och zzzznarkade i soffan till 3 i natt, sen förflyttning till sängen.

Idag fyller Mamma Textil år. Vi skulle till Finjasjön och fika&fira men vädret hånar oss, och bevisar att det uppenbarligen inte blir någon blåbärspaj vid sjön ikväll. Här regnar det nu, liksom.
Men det firas väl ändå, mamma ska plinga när hon har slutat jobbet och vad vi ska göra.
Jag ska la dra ner till stan senare och handla blommor, för jag är fantasilös. Så är det att ha föräldrar som har allt. Inte lätt att vara dotter då =) =) =) Ha ha!!!
Har iaf skrivit ett jättefint kort, med änglar på och en fin dikt till min kära mamma.

Hon, kvinnan som gett dig livet.
Hon, som är så lätt att ta för givet.
Hon, som är där för dig vad som än händer och var du än gör.
Hur elak du än är och hur mycket du än förstör.
Hon, som kommer följa dig genom livet, tills du växer upp och blir stor,
Jag pratar förståss om alls våran kära mor.
Livet utan henne skulle aldrig bli det samma,
jag skulle aldrig kunna klara mig utan min mamma.
Min mamma, har funnits där så länge jag kan minnas,
Och vore det inte för henne, skulle jag inte ens finnas.
Det finns så mycket man borde tacka henne för,
Och visa sin uppskattning för allt hon gör.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Hej där! Hamnade hos dig då jag också tar Egazil. Kände att jag måste tala om hur fint och intressant du skriver trots din ålder (du ser ung ut):)Då jag är en tjej som precis blivit 48...hallå vad tiden går:) känner att ungdomar idag behöver all uppmuntran dom kan få. Fortsätt gärna skriv...tror fler tycker som jag.



Ha en bra dag.

Jeanette

2011-03-16 @ 14:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0