they don´t really care about us

Stil och glamour går som bekant varken att köpa för pengar eller berömmelse. Ingen utbildning eller fin familj i världen leder per automatik till utstrålning. Även om många på senare år försökt få oss att tro motsatsen. Lagarna om karisma förblir rättvisa och genvägarna till glamour få: småstadsskönheten i den allra vardagligaste vardag kan äga den intuitivt råa karisma och stil som inga Pradaklänningar eller Hollywoodfester någonsin kan tävla med. 

Kanske handlar det i grunden om att vi människor alltför lätt förväxlar våra drömmar om att bli sedda med att bli iakttagna?

Inget är lättare för en vacker blondin än att bli iakttagen, men att bli sedd är något annat. Tänk på all stum glamour runt omkring oss, tänk på hur mycket påstådd stil och sexighet som förblir tunnare än det allra tunnaste skikt bladguld.

För hon är inte tämjd och kommer förhoppningsvis inte bli. Hon kan leka kändis bäst hon vill, för jag tror att hon är bättre än de flesta av oss på att veta skillnaden mellan att bli iakttagen och att bli sedd. Hon hör till rasen av råa skönheter som tröttnar på kamerors smek innan kamerors smek tröttnar på henne. 

Är man så bra på att leva som hon kan man inte leva för andras skull i evighet.

Utom förstås bland alla de myter som utgör den gåtfulla glamourens ABC. 

 

-

Vilka ord! Maxat respekt&kärlek.

Sitter med en kall löl i handen (och jag som inte ens dricker öl, eller typ aldrig) som jag fick av min granne när jag gick ner och traggade om ensamhetsångest. Alkohol löser inget, dock är inte en öl farligt för jag spenderar kvällen&natten med nätet och min vän är min data för min mobil blev jag sne på pga losers. Trigga inte mig jag kanske har svårt med att hantera ilska men väck inte björnen som sover.

Jag kan lätt bli rasande förbannad.

 

Nåja;

Det blir en natt med Michael Jackson denna natt också, en storhet lever inte längre. Med oss. Men han lever absolut än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0