Linn Milefalk AB... öppna eget?

Kollar på Miami Ink och någon brud (som ser rätt bra ut) gör typ värsta fula tatueringen! Liksom en biltank på vänster sida höften, ovanför troskanten. Helt ärligt, det ser ut som en snopp som är inrullad eller något!
Grejen med tatueringar är ju att de ska vara fina att titta på, kanske ha en betydelse. Men liksom en tank, bara för att hon läser fordonslinjen. Visst det fattar jag, men liksom en tank är så attans fult. Och inte så fult att det ens blir snyggt.  Oj va hon lär ångra sig i framtiden.
Nåja.

Vaknade vid 8 imorse, upp och kollade Nyhetsmorgon som är rätt soft att ha igång på morgnarna, för att lyssna på lite nyheter och allmänt snack. Gjorde mig i ordning, och begav mig till skolan, eftersom Entreprenörskap lektionen började klockan 10.
Vi jobbar nu, tre stycken (jag, anna och henrik) med vårat företag, och allt vad det innebär med att starta eget företag. Jävligt lärorikt och intressant. Börjar bli triggad på idéen fett mycket, faktiskt...
Vårat "företag" är en bar/klubb, som erbjuder typ lokala band och även större band att spela hos oss, och vi har restaurang tors-sönd, och de andra dagarna lättare matalternativ, och vi ska ha en bar med rättigheter såklart. Och ha temakvällar.
Ett riktigt bra ställe alltså!
Vi är klara med nästan allt som ska vara med och som behöver kollas upp, inför våran "start". På torsdag ska vi skriva ihop det sista.
Känns kul, är jävligt smart att lära sig sådant här, med att starta eget, för det tror jag absolut kan vara bra att ha i framtiden.
Just denna idéen vi har arbetat fram, är jag själv riktigt triggad på.
Man vet ju aldrig vad framtiden visar... =)

När den lektionen var slut, begav jag mig till stan och handlade brocolli. Jag älskar verkligen brocolli. Så jäkla gott. Och så himmlans fylld med nyttiga antidoxianter.
Kom hit till lägenheten, fixade lite fisk&brocolli, kollade på Dr Phil fast det var ett reprisavsnitt som jag sett två gånger förut. (Detta med de som hatar tjocka människor och mår illa av dom. )

Sen satte jag mig och pluggade. Och slutade nu för cirka en 30 min sen... Har prov på Onsdag, och nu är jag så full av allt som har med kemi historia & kolföreningar, molekyler och atomer att göra att det är riktig action i hjärnkontoret för min del.
Tar en paus för resten av kvällen nu. Kollar på Miami Ink och lyssnar på 2Pac.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0