känsla just nu: hunger!

Nya besked, - har snackats fram och tillbaka med min kloka mamma. Jag ska inte sälja min lägenhet, - jag har en bostadsrätt och att flytta från den till en hyres funkar inte så lätt, utan jobb är det svårt att få lägenhet så jag blir kvar och ska söka soc iallafall under de månader jag inte har ett jobb. Givetvis hoppas jag att jag snarast får ett nytt jobb.
Så, nu blir det så. Känns ju faktiskt rätt skönt ändå... att slippa flytta. Hoppas nu inte soc ska krångla. Mina föräldrar kommer ju hjälpa mig också.

Jag har en lugn förmiddag, dricker lite vin, men det går trögt denna förmiddag. Är så jävla sugen på något... vill ha sån där megastor frukost. Frallor med ost, skinka, tomat... yoghurt, chokladmuffins.
Vi har ingen mat alls i detta hus. Ha ha. Jo förresten, 3 potatisar har vi.
Jag funderar på att traska ner till Ica, men det är evighetsvägen... Vidas har precis dragit på något jobb och är väl tillbaka sent ikväll.
Och sitter jag nu här, bara på förmiddagen och börjar få skallebank och grymt matsugen så gör jag nog bäst i att bege mig iväg och handla föda.
Hassan kan ju iof komma hit med pizza... men då kommer han inte från efter 22... plus att jag inte äter pizza... fast just nu hade jag lätt gjort det....

Eller... köttfärslimpa, gräddsås, potatis, lingon... eller tacos... köttfärssås och spagetti... muffins... tårta... varma mackor med svampstuvning... fiskgratäng.... mat, mat, maaaaaat


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0