potatisgratäng är sjuuuukt gott

Finally back 2 old workinghours! I början (april-maj) så jobbade jag nästan varje dag 8-12 timmar om dagen, sen när säsongen kickade igång och mera personal och skiftarbete började drogs det ner till ungefär 6 timmar om dagen. Men nu är vi bara cirka 5 i köket, så nu får jag jobba långa dagar igen.Perfekt! Mer timmar: mera pengar. Idag jobbade jag 8,5 timme och blir det samma imorgon eller längre. Lovely.

Men idag va ingen bra dag på jobbet... jag gjorde en dum pinsam sak i förmiddags och ja, jag vill inte berätta... inget pinsamt, bara jävligt dumt och sen hade jag ångest resten av dagen och sa typ max 5 ord på hela dagen.... Linus tyckte jag va grymt tråkig.
Usch, varför gör man dumma saker ibland?! *Ångest*

Och så till dagens bantning... åt två knäckemackor med kokt skinka på. Sen fixade Linus en potatisgratäng med morötter, vitlök och purjolök, och jag älskar ju potatisgratäng, så fick trycka ner det med isbergssallad och en halv tomat. Maxat gottis.
Men eftersom min kropp inte tål lök... vilken form som helst så kan jag nog garantera att jag inte gått upp i vikt av den biten... *Hrmf*
Och nu ikväll har jag ätit massa björnbär, för det finns typ hundra miljoner här utanför. Smarrigt.

Lördags festen kommer bli så jäkla nice! Jag, Lalle, Maggan, Vidas, Linus, Linnh och kanske några flera! Dricka gottis och förmodligen grilla! Hoppas på fint kvällsväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0