hamnfest

Vilken dag!
Jobba, gick fint även om alla är så jävla tysta och depp så fort Kim är där. Any way, slutade kl 16, och denna helg är den nämligen hamnfest nere i mitt Torekov så jag tänkte mig sätta mig nere och ta mig max e-2 öl, - vilket jag gjorde. Sen kom Textil från Elias (min brorson) s 7års kalas idag som de firat i Åhus och lämnade rentvättade påslakan till mig medans jag satt med en öl i näven på haket... och mina föräldrar låter mig typ inte än idag dricka något för det ska vara såååå oskyldigt. Och jag är 23.

Nåja, sen kom Tim (häng med på vem han är nu: Manfred, min chefs hamnkompis och som även jobbat för honom:s son som är 15 år och bor i Torekov året runt och glider runt mellan de ställen som finns att glida runt på, - bl a min restaurang) Han är sådär "helcool lillebrorsa" - liksom.
Nåja, satt och traggade med han efter han placerat sig intill mitt bord och min öl.
Sen kom ytterligare ett trevligt hamnpar som traggade härligt. Så sjukt god stämning här!
Och sen eftersom jag träffat Jens (Tims pappa, - Manfreds hamnkompis) jättemånga gånger, eftersom han är inne varje dag och snackar så gick jag och Tim till just hans pappa, som satt i en båt, hos en trevlig sjöman som heter Mats, han är nu ute under 3 månader med sin segelbåt, så där satt vi oss och åt och drack öl. Sen blev det öltältet och mina hamnkolleger bjöd på öl och cider. (inte de jag jobbar med då)
Fattar kärleken till segelbåtar... även om jag ser de varje dag så är det en annan grej när man är i dom.

Sen va klockan typ 1, och jag ville fan inte hoppa på cyklen i blåsten så jag hängde med dom hemåt, men sen blev det så roligt att jag åkte moppe med en 15årig kille... igen, - vilket jag inte gjort sen jag själv va 15. Åkte med Tim, och när jag kom till huset ville mina kära polacker dricka jäger så så fick det bli. Nu är jag glad över dagen men halvtrött, får bli bingen snart. Känner mig nykter, så inget så... Öl fattar jag inte. (Förlåt Mats)

Härlig dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0