härlig dag!

vilken dag det blev ändå, tack darlign för du ringde och väckte mig, blev in o fixa sig och sen hoppa på cyklen, va inom jobbet och kollade schema innan jag hoppade på bussen till Båstad. Fan va alla är underbara - vilket gäng vi är alltså. Så mysiga. Alla utom Kim.
Nåja, väl i Båstad va vädret sådär, och eftersom jag börjar bli gammal och klok så asade jag ju med mig en tröja.... behövdes under vindarna men absolut inte annars.
Hann med allt jag skulle. Satte in checken på Nordea från min chef för de 2 veckorna jag jobbade i Juni, eftersom jag va ledig från den 1-15de, pga lite annat som skulle hinnas med där emellan.... typ kalas, och sweden rock =) Och sen hann jag inom Handelsbanken också och fixa lite där.
Sen blev jag sugen på frukost, och kollade några olika ställen, men näää... sen kollade jag två ica affärer men kom ut därifrån med tandkräm, och vecko revyn.
Sen blev det systemet. Handla vin och en kopparbergs och sen tänkte jag placera mig i skuggan för att typ inte få solsting pga vinet och värmen, men det kändes kallt så blev solen och tragga i luren med massa mysfolk. Fick förresten veta att Lillen va bjuden på Maria Montezali:s (kan aldrig stava hennes namn) fest här om dagen =) Sött.

Jag skulle ju hinna inom second hand butiken också, men den öppnar ju inte från 13, och jag va i Båstad vid 10 och fixade mina grejs och ja, sen va det sol och ja... you know. Kom med bussen tillbaka 15.23 och cyklade ner och fatta detta nu för första gången har jag badat detta år!!! Jag vet det är fett försent, men ändå. Och det va 19,6 i vattnet och jag va i två gånger. Tyvär vågade jga inte lämna min cykel allt för länge, men alla mina saker på, annars hade jag lätt stannat i vääääligt länge.

Jo förresten så tvättar jag ikväll. För hand. I badkaret. För detta hus har än ingen tvättmaskin, fast Manfred lovat fixa det. Gissa om det är jobbigt? Men blir bara tröjor, trosor, strumpor, etc. Inget stort, typ inga påslakan o sådant. Det får min kära mamma textil ta med sig och tvätta åt mig när hon kommer och besöker mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0