parkering + mamma textil = nooooot gooood

Ett av dagens roligaste ;

Händelse: Mamma textil ska parkera... och eftersom hennes körlärare på typ 70 talet tyckte hon va snygg så behövde hon inte lära sig att fickparkera, vilket jag garvar ihjäl åt varje gång hon ska parkera.

Textil: Blir det bra såhär? Ahh shit jag är uppe på trottoaren igen! Linn, kolla.
Jag: *garvar* Men du ska flytta ratten åt andra hållet, mamma, hallå
Textil: Jag vet , men du veeeet jag inte kan. Linn, kolla.
Jag: *garvar* Men Textil nu står hela bilen på trottoren... smart du är.
Textil: *garvar maxat* Linn , jag vet, men du hjälper ju inte mig, du sitter bara och flinar. Härligt att du är glad men tänk om hela bilen blir förstörd, - ahh ahit där kom en cyklist.
Jag: Vi stannar här, det blir skitbra. Mamma du är den bästa parkeraren som finns. Nä där ljög jag..
Textil: Att jag aldrig lära mig!
Jag: Du parkerar ju en taxtil-parkering.

Sen tryckte jag ut min underbara kropp mellan 2 milimeter och konstaterar att min kära mor har parkerat precis som vanligt vilket är lika med katastrofalt... halva bilen på trottoaren och halva "rumpan" av bilen mitt i vägen.... Jag har världens bästa MAMMA TEXTIL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0