midsommar - helg

Jodå, det har varit midsommar. Jag har jobbat, jobbat, jobbat. Min älskling dök ju upp på självaste midsommar, men den kvällen stängde vi restaurangen redan kl 18, (ller iaf köket, där jag jobbar) så jag träffade upp mitt hjärtegull nere vid hamnen och satte oss nere vid havet och drack vin och kelade jättemycket ett tag, och sen slängde i oss hamburgare och glasss innan cykelturen hem till huset.
Och igår drog jag till jobbet och darling stannade kvar här i Torekov och drog till Hov några timmar på eftermiddagen medans jag jobbade, och igår slutade jag vid 21 tiden och då träffade jag upp honom igen och vi begav oss till huset och drack vin som vi bet Vitas (en av de jag bor med) fixa till oss under dagen, en 3litare. Gött, även om jag va sleten, men det blev vin som hävdes ner i halsen och metal på hög ljudnivå. Helt ok. Mer död än levande imorse, men blandade ihop kl så kom en timme för tidigt till jobbet.. ingen börjar innan 9... jag va där tjugo i åtta.... Arbetsmoral! Sen dök iaf chefen o de andra upp vid 9 tiden och sen har jag jobbat till 21 ikväll oxå... men imorgon och på tisdag är jag ledig. Blir givetvis Båstad, sol&kanske bad och mysfolk och handla drickis.

Min älskling åkte någongång i eftermiddag men verkar va väldigt nöjd med helgen, även om vi tyvär inte hunnit träffas så mycket. Blev mest två sena kvällar, nätter och sova tillsammans och morgonkel. Men det är ju inte fy skam!

Måste verkligen in i duschen nu inom en stund... mina armar luktar inte hallontårta. Det är tufftufftjobb att vara kock i en hamn =) Men den bästa mysrestaurangen som finns o en underbar hamn!

Och denna helg har jag fått sova, kela, pussa och krama min daaaaaarling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0