badkars dialog&romantik

Lyssnar på Rammstein. Måste gå och raka benen.
Jag har en konstig teori, eller something. Jag har liksom inte fattat det där med att bada tillsammans i badkar. Liksom badkar är små. Att duscha tillsammans är en sak.
Men badkar... och vattnet där blir så snabbt kallt och bubblorna försvinner. Jaha då ska man bara sitta där?
Jag minns när Stridh skulle vara maxat romantisk och vi då den där gången skulle bada tillsammans. Massa bubblor, - såna rosa och blåa badbomber som i och för sig va väldans gulliga.
Och så skulle vi ner i det varma vattnet med varsitt vinglas. Och värmeljus!

Jag: Men vi struntar i detta, va snackar man om i ett badkar?
Stridh: Men myser, kom nu och mys. Vi har väl och prata om ändå, det spelar väl ingen roll för vi sitter i ett badkar?
Jag: Men hallå... åhh.. kan vi inte skippa det?

Så jävla oromantisk kan jag vara. Jag vet inte vad just "badgrejen" är, det är ju inte den att man ser varandra nakna, är nära, etc, - för allt det där har man ju gjort hundra gånger förut. Minst.
Men just badkar. I dont get it.
Duscha däremot går hur bra som helst, det har man ju gjort med både de man varit tillsammans med och även vänner. Nemas problemas!

Minns en rolig dialog där också.
Jag, Lalle och Masic (Masic är Lalles bästa vän, - en man då)
Jag: Dusha inte med Lalle, han står bara där och diskutterar politik.
Masic (som då är av samma kön som Lalle) ser lite knasig ut...: Jag skulle aldrig få för mig att duscha med honom...
Ha ha, ibland tänker jag inte innan jag talar!

Nä, nu blir det in i duschen o raka mina ben. Hörs later sweetiepies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0