champinjoner i marinad, mums

Lördag, till jobbet och det är lite knasigt för nu är vi jättefå! Idag skulle det bara vara jag, Linnh och Manfred, - jag ensam i båda köken! Linnh jobbar ute i affären.
Så det blev en del att göra. Nu när säsongen är slut så är det inte mycket förberedelser och sådant som ska fyllas på, men är man själv med det samt börjar kl 10 och så göra fyra s brickor med räkmackor och tre med sillmackor också så går tiden, och sen är den närmare lucnhtid och då ramlade det in folk!
Manfred ringde efter Jacob så han kunde stå i det ena köket och jag i det andra.
Linus skulle jobbat idag med han drog iväg och åkte snowboard istället och tog sig ledigt.

Ätit alldeles för mycket idag. Två knäckemackor med ost, salladsblad, tomat. En 125gram hallonyoghurt, en pannkaka.
Jag måste börja banta alltså. Vill ner 5 kilo.
Men idag gjorde jag marinerade champinjoner (vi hade massor färska och för de inte skulle gå förlust så behövdes något hittas på!) och imorgon ska jag smaska på dom.

Manfred körde mig hemåt idag, han kör ju ändå mot Båstad så mitt hus ligger här emellan ju, blev bra snackis med chefen i bilen. Min chef är verkligen bäst. Han kommer och hämtar Linnh imorgon och sen kommer de och hämtar mig. Hi hi, kan man ha bättre myschef?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0