säga nej till ett jobb ?

Idag diskuterar vi inte jobbet. Kom dit, med is i magen. Cleo anklagade mig för en grej, - jag inte gjort. Idag va det jag, Cleo, Kim och Magda. Ingen radio ens. Inget snack. Max tio ord kom från mig idag. Japp.
Blev underbart härligt när Manfred gled in framåt stänging och var allmänt glad och berättade lite historier om sitt liv för mig. Jag lyssnade på, - min chef har verkligen haft ett intressant liv och är en sann arbetsmyra ut i fingerspetsarna! Sådana fascineras jag utav.

Matintag: Potatisgratäng med isbergssallad, en halv tomat. Två findus-pannkakor. Massa tedrickande idag också.
Nu är jag ledig i tre dagar (tyvär) så då blir det inte något ätande.... lagar aldrig mat själv och glömmer bort sådant....

Hoppas nu kärleken och Maggan kan komma på lördag. Ringde till min kompis Timmy (som jag gick i samma klass med i några år och umgicks en del med) och kollade om han skulle kunna köra och samtidigt hänga med på festen ju =) Han skulle ändå ha kommit i början av sommaren så varför inte slå två flugor i en och samma smäll? =)

Jag fick förresten ett svart jobb idag... om jag vill... vill inte snacka om det för mycket, men gäller helgen, jobb från lunch imorgon till nattclub på kväll/natt. Isåfall jobb från 11-02. Goa cash, men nää... skulle vara kock samt i baren senare.

Åker till Båstad imorgon förmiddag anyway, måste till banken. Plus handla drickis inför helgen. Jag sa iof till min chef som undrade om jag skulle dra hem till Hässleholm, att jag skulle vara i Torekov och det tyckte han va bra, för vädret ska bli bra och är det mycket jobb så ringer han bara in mig! Jag vill vara bemötande och visa framfötterna för min chef. Det är för mig en självklarhet, samt att kunna ha en öppen dialog med sin chef.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0