vi två på jobbet - guldklimparna.

Jodå, jag begav mig ner till grabbarna grus på nedervåningen när jag skulle bege mig mot jobbet, -de satt och drack löl och vodka och undrade om jag ville ha. Men eftersom jag började kl 10, en timme senare så fick jag skippa det!
Nästan framme vid jobbet får jag sms av Linnh att hon liksom suttit på busstationen och sett bussen åka iväg och nu visste hon inte hur hon skulle komma till jobbet... (det skulle bara vara vi två idag) så hon fick gå hem till Manfred och så fick han köra henne... Dooh.
Sen stannade han en timme och vi traggade och hade trevligt. Sen drog han iväg för ett dopp i havet och sen hem och chilla. Och plötsligt var det bara jag och Linnh helt för oss själva på jobbet!
Dagen var lugn men med beställningar och sådant gick bara bra.
Givetvis skulle Cleo asa sig dit och "surprize" oss... hon hade sagt till Manfred igår att "det kommer bli kaos med dom två", - men grejen är ju den att Manfred litar på oss och då kan Cleo slänga sig i väggen. Vi sköter vårat arbete även om vi är lite smått förvirrade.
Arbetet är iaf något vi tar väldigt seriöst på!
Vi stängde halv sex ikväll, kom hem och drack två vodka-coladrinkar med Vidas och sitter nu vid min data.

Imorgon är det bara vi två igen. Och ikväll innan stängningen så ringde vi våran chef och han sa vi var "guldklimpor och tuffa brudarna".

Naaaaw, vill inte att Linnh åker.... vi har verkligen blivit så bra vänner. Alla tre, - vi som är kvar, Linnh, jag och Linus.
Härligt bevis på att våran chef är nöjda med oss. Och sådant känns underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0