farsan upp i dagen

Gluttar reprisen på 4 stjärnors middag , sen igår. Han är så kramgosig-mysig den kocken... kan inte hans namn fortfarande..
-
Jag har tänkt på detta med hemmafru...
Faaaan va det finns saker att göra varje dag i ett hus.
Jag är liksom van att leva med mig själv (och folk som droppar in lite då och då...)
Men nåja, - varje dag är faktiskt städa lite, någon maskin tvätt (dock ej varje dag) och disk... Jag minns när jag va yngre- hos min pappa (som jag va hos varje onsdag och varannan helg) att han alltid snackade med mig om just glas.
Jag fattade liksom inte vad hans problem va.
Jag drack ett glas med mjölk, sen en stund senare kanske jag ville dricka gamla goa hederliga Vira blåtira , och senare kanske jag drack cola... och sen lite yoghurt... och sen lite te innan jag skulle sova...
tyckte farsan min att det va oansvarligt utav mig att ställa glas överallt!
Typ han kunde kläcka ur sig "varför står det en te-mugg vid cd-skivorna?" eller "Varför står det ett glas med coca cola i hyllan för mössor?"
Jag tyckte bara att "ehhhh... typ jag drack lite läsk och sen va jag liksom inte sugen på mera läsk".
Nåja. Vad jag vill komma med detta är just det, - fan va lätt det blir disk.
Jag fattar min kära pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0