buissness women

Vaknade vid 5 tiden, - grymma drömmar i natt. Jag drömde att jag va värsta buisness-women, á la Blondinbella (...?) Hehe...
Jag drömde att jag ägde småaffärerna här runt omkring... och jag ägde den som ligger närmast vårt hus - (först vårt hus, sen kommer affären, och sen sweden rock området- alltså där festivalen har sin ingång)
Nåja, jag drömde att jag inte hade tillräckligt hemma i min affär, - nu när festivalen skulle kicka igång och alla festivalfolk skulle komma in för bakis-frukost och etc, etc...
Jag stod i helt kaos och visste inte alls vad jag skulle ta mig till!
Jaaa... och sen vaknade jag och va kissinödig.
-
Nåja. Älskling och jag gick upp, han hinkade kaffe och förstörde lungorna med giftpinnar lite, och jag drack cola och åt citronmuffin.
Kollade givetvis på Vakna med the voice, som slutade nu kl 9, men jag lyssnar på dom genom nätet.
Älskling har dragit till jobbet. Jag har diskat, tagit ner adventsljusstakarna (resonerade ju dock att de kunde vara uppe lite längre än julpyntet).
Sminkat mig har jag också gjort. Snart dags för dusch.
-
Läste att nu är det åter igen kaos i fabriken...!
Foxconn, företaget som bl a tillverkar XBOX, PS3, ipad, med mera..
Dom som jobbar där verkar inte riiiiiktigt trivas på sin arbetsplats...
Läs här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article14193565.ab
(Visst, förstår att dom kanske inte behandlas som bäst... men tror ändå det är typ ett "drömjobb" för några där ute...? "Hej vad gör du på ditt jobb? "- ja jag bygger XBOX:ar, och massa andra hypade tekniska prylar!")



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0