mö gnäll kids!

Tjofadderaaaa alla sötarna som finnes där ute!
Hur är läget?!
Igår hade jag en riktigt off dag... degig i skallen, - alla hjärnspöken kalasade inne i mig. Usch.
-
Idag mår jag bättre, - vi gick upp vid halv sex tiden. Älskling är på jobbet nu, jag har druckit cola&kaffe och ätit havregrynsgröt. Så gott och man mår bra av det.
Jag tänkte glutta klart Vakna med the voice och sen dusch och smink.
-
Glider ju runt på olika bloggar, hittar några nya varje dag. Blir nästan surprized varje gång när jag ser hur många 13-15 åringar bloggar... Hmm... känns aningens skumt?
De skriver "mode-bloggar", lägger ut bilder på "outfit-of the day" och liknande..
Och alla problem de har.
Alltså seriöst, - visst man växer upp och allt... men egentligen, - hur attans bra hade man inte det i den åldern egentligen? Pengar fick man av föräldrarna, man betalade inget hemma, - mat, kläder, etc. Man hade inga räkningar att svära över.
Man gick i skolan , där man träffade sina kompisar (om man hade några- vilket jag dock inte hade fråns högstadiet, men ändå) och jaa.. ni förstår.
-
Sen blir man vuxen.
Allt kostar pengar, räkningar kommer, hyror&el ska betalas, man ska äta, man ska jobba, -.... så snälla rara 15åringar... Gnäll inte... Inte över sådant iallafall... Jag hatar att läsa era inlägg om hur jävla jobbig storasyster ni har, - att eran farsa är snål, att ni måste upp vid 7 för att bege sig till skolan...
Bla bla!!
Tänk på de som inte har något hem, inte får gå i skolan? Inte har värme? Inte har friskt vatten från kranen?
Ah blev lite moralpredikan såhär på tisdags förmiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0