inte jansson, men johnsson

Det vankas jul och alla traggar och ska trycka i sig Janssons frestelse... som enligt mig smakar röv... men det finns en annan variant... eller så låter det typ bara lika (och att denna faktiskt smakar gott och inte bajs) den kallas Johnssons frestelse men har säkert andra namn...
Denna är jäkligt enkel att göra, men smakar supergott... Ska nog be min kära mamma göra denna i helgen när hon kommer upp och jag ska spendera min helg med henne =)

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225°. Bryn färsen i olja 2-3 min. Rör ner lök och vitlök och fräs ytterligare 1 min. Tillsätt salt, peppar, tomatpuré, kalvfond och vatten. Låt puttra ca 5 min.
2. Skala och skär potatisen i drygt 1/2 cm tjocka skivor.
3. Varva potatis och färsröra i en smord ugnsform.
4. Strö över ost. Gratinera mitt i ugnen ca 30 min.

Maxat gottis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0