nirvana bebisen

Hallå i rutan!
Hösten, eller ja vädret, grått, blåsigt, mörkret.... ja, det gör mig aningens depp, men mest bara trött egentligen. Jag bara minns hur rolig sommaren var, och hur man spontant hittade på mera saker då, för det kan man när det är fint väder. Nu sitter jag mest inne framför tvn i soffan, eller pluggar. Visst, när jag är hemma är det lite annorlunda, men hösten lämnar tydliga spår på mig. =(

Har precis haft spanska, och det var en riktigt rolig lektion idag =) Kom dock 10 minuter försent, för jag vaknade i sängen fem i åtta! Trött! Nåja, tog mig iallafall till skolan. Nu är det en vecka till spanska provet.
Det är rätt mycket i skolan nu, men ändå inte för mycket, jag nojar lite för biologi provet på måndag men jag ska ägna hela helgen åt att plugga på det så förhoppningsvis ska det gå bra.
Jag har även två veckor på mig då jag ska skriva ett 10sidigt arbete om folkmord.

Sitter som vanligt och bläddrar igenom aftonbladet och metros hemsida... och läste en rolig sak =)



Det är samma kille, som den lilla bebisen på Nirvanas "nevermind" skiva... Dock är han 17 år nu och har byxor på sig =)

 Här kommer artiklen:

Nirvanabebisen gör comeback - med byxorna på.

Han är världens kanske böst säljande fotomodell. Åtminstone om man räknar antalet sålda exemplar av Nirvanas genombrottsalbum Nevermind, där Spencer Elden poserar som omslagsbebis. Nu har han återskapat scenen tillsammans med den brittiske fotografen John Chapple - fast med badbyxorna på. Fotot togs i samma bassäng som det för 17 år sedan.

När Spencer Eldens pappa lånade ut honom till undervattensfotografen Kirk Weddle var han bara 9 månader. Pappan fick 1 200 kronor för besväret. I dag är han 17 år, student, och har växt upp med vetskapen att han är på omslaget av 90-talets kanske mest hyllade album.
- Jag är nog världens största porrstjärna. Ibland när jag varit desperat har jag använt repliken "vill du se min penis igen" på tonårsdiskon, har han sagt i intervjuer.

När Spencer gjorde omslaget till Nevermind var Nirvana ett ganska okänt band i Seattle. Men med albumet släpptes blev det inte bara Nirvanas stora genombrott utan även startskottet för det som skulle kallas för grunge-vågen, som sköljde över hela världen och påverkade både musik- och mode under större delen av 90-talet.
Albumet har listats som nummer 17 av de 500 mest betydelsefulla albumen genom tiderna av tidningen Rolling Stone. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0