Jul-lista... vad jag väljer före det andra =)

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Haha.. Linda föredetta Rosing...
-

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Jag ska som vanligt vara hos min moster och med hela släkten, i Tyringe. Min egen "nya lilla" familj ska också med förståss, älskling, André (älsklings son) och vår lille Harley, - som firar sin först jul!

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag önskar att min pappa blir frisk, först och främst. Saker behöver jag inte, men alltid kul med något presentkort på HM , och extensions till håret *Blinkar åt min älskling*

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
När Kalle får sinne på kolibird-fåglarna och den etriga djävuls-fågeln.... =)

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Jag älskade julen som barn, men under åren och släktingar gått bort är det inte samma. Det blir alltid galet trevligt ndå, men egentligen skulle jag helst bara dra till New York eller Köpenhamn över en galen julhelg... fast det är underbart med alla samlade, givetvis.

Har du firat jul utomlands någongång?
Jag tror att jag firat ungefär hälften av mina jular utomlands.

Vilket jullåt är den bästa?
Ultima Thule:s versioner... ha ha, Nåja, allt från traditionella till dom "vanligaste".. ehh.. Smurfarna är ockå bra.

Vilken julfilm är den bästa?
Trolltyg i tomteskogen och avsnittet där Pippi Långstrump firar jul =).

Har du varit Lucia någongång?
Nej, men under åren har jag varit tomte, tärna, och pepparkaksgumma.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Det är nog de flesta från jag va liten, då min morfar, morbror, farmor och farfar levde. Alla, hela släkten samlad. Bara mysigt. Jag golade ner min farfar en gång, när han va tomten, det första jag sa "men det är ju farfar!!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0