Kan kanske funka...

Har nyss haft biologi och otroligt tacksam, för nu ÄNTLIGEN har jag kommit fram till vad jag ska tjöta om i 20 min imorgon, samt att jag faktiskt får med en diskussion också! Och denna idéen kom då från vad vi talat om idag...
Nu läser vi ju genteknik, och DNA och så... och idag hade vi en stort snack angående detta med att man ju kan kolla upp massa anlag för olika sjukdomar och så hos fostret innan det födds...  risker...Och det är helt sjukt va mycket det finns att kolla upp, helt ärligt alltså.
Man kan alltså kolla upp; alkolism, cystisk fibrios, homosexualit, huntingtons chorea, kön, manodeprissivitet, sockersjuka, övervikt.
Och så delade vi ju upp i grupper, och så skulle vi snacka om vad vi skulle göra, om vi ville veta det, eller inte, om vi valt att göra abort... och liknande.
Så nu imorgon så ska jag allmänt snacka lite om DNA tänkte jag och sen ha denna diskussion, på mina 20min i Pedagogiskt Ledarskaps kursen.
Hoppas det kan bli något bra.

Läser att Iggy Pop kommer till Sverige i sommar. Vore nice att se han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0