beslutångest... shit va jag lider av det

Detta med en vecka lov är riktigt bra. I natt fick jag dock en släng av ångest, - jag vill inte tillbaka till halmstad, jag vill inte plugga mera, jag vill bara vara hemma bland de jag känner och i min egen lägenhet, men de tankarna fick bara hålla sig några timmar, tills jag sen insåg att jag är ju verkligen motiverad och tycker om att studera och jag värderar tiden bättre här än om jag inte är här hela tiden. det fanns ju dock en anledning varför jag valde Halmstad, jag behövde verkligen ifrån Hässleholm.

Igår var som sagt, jag och mamma textil hos jessica larsson och thomas, för att ha en trevlig kväll och se deras "bebis", som typ är 8 månader.. mamma och jag skämdes att vi inte träffat henne sen jessica var i åttonde månaden, men dock den dagen det var planerat för en träff igen, blev samma kväll som hon åkte akut in på kejsarsnitt, så nog rätt förstådligt att vi inte kom dit den dag =)
Men ja, vi var där igår, mamma kom och hämtade mig vid 5 tiden och vi brummade iväg till kristianstad, och väl framme så vinkar jessica från fönstret med lilla Linnéa.
Verkligen en otroligt söt liten tjej! Så kramades vi massa och satte oss sen och käka god tacospaj och snacka, och sen kom thomas hem, och sen intog vi soffan för kaffedrickande och vi drog oss väl mot stan vid 21 tiden och hade haft en riktigt trevlig kväll =)

När jag sen kom hem, intog jag soffan och sölade, somnade där men drog mig till sängen vid 1 i natt... vaknar av att någon skriker massa galna saker utanför, vid halv fyra imorse... ja, ni som vet, kan ju bara gissa vem jag trodde det var... men jag ligger iallafall kvar i min säng och vill att personen ska sluta skrika, ord som "fan får jag tag i dig ska jag döda dig", "helvete"... och etc, etc... drar mig sen upp ur sängen och ut på balkongen och ser Peter (min uppfinnargranne) nere vid sin bil och frågar honom vem fan det är som står och skriker, och då har han fått flipp och tror någon förstört hela hans bil (han har jobbat med den här utanför i två dagar i streck, för den inte gått alls...) och då är det alltså han som stått och skrikit och sen kommer han upp och är helt överspelt, men jag stod där med värsta sovefrillan och dötrött så jag förklarade snällt för honom att vi får prata om detta imorgon.
Oj Oj Oj...

Nåja. Idag drog jag mig upp ur sängen vid typ 10... kollade lite Malou, - "efter 10" och idag var en jätteintressant berättelse om en man som dökt och hamnat i rullstol, och att han nu jobbar med unga människor som hamnar i den sitsen. Själv hade han suttit i 24 år.
Efter det drog jag till stan, gick till Nisses och kände mig som ett litet barn, hittade sjukt mycket jag ville ha.
Valde istället att ställa mig och sminka mig där, och drog sen hem, intog tvn och fick sen ett ryck, och har nu putsat fönster, dammat och allmänt ordnat. Ska dock gå igenom lite gamla papper..., sånt man har liggandes men som egentligen inte har någon vidare betydelse längre.

Lite housewife är jag allt ^^


Imorgon blir det Ikea med pappa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0