pix

helgen.. i bilder...
Harley o jag va hos mamma Textil i det enorma huset i Halmstad... jag o Harley gick två meter-ner till havet.
min grabb o jag hänger på stranden.
det blåste skitmycket.Men jag älskar havet ändå, bodde två år nästan i Halmstad, myslägenhet i stan.
Harley är det finaste som finns.
Strandpromenad med min gosse.
Du värmer mitt hjärta hela jäkla tiden. Underbara fina min.


sen va det lördags eftermiddag.. först kom moster Carro, kusin Nelly, mamma Textils arbetskamrater och bästa vänner- Lena och Anneli. Och sen kom mysgrannen Vivicka över (Hon och hennes man har en liten borderterrier-precis som jag hade i massa år!)
Vi började med lite fika inne hos oss och sen promenix ner mot havet (ligger precis nedanför) och gick där och sen drack vi årets glögg och pepparkakor med ädelost och all annan sorts ost som jag inte heller äter.. sen snackade vi massa och sen va det dax att fixa middag...
det blev grillspett, grillade rotgrönsaker, grekisk sallad, tzatsiki och vin , något blev fel i beställningen- så Textil fick kött ... 6 kilo kött, ox-och fläsk.. jag garva ihjäl... typ 1500 kr senare så traskade vi ut med massa kött från slaktaren.. jag garva så jag typ dog. Det är min mamma Textil vill ta ner mig på jorden...
Nåja... fortsättning...
min kusin Nelly hade hängt på Harry´s i fredax så hon va i behov av cola... ha ha
Mormor Textil fixade alla kakorna i stora tvättstugan (hon designade dom där alltså) och Harley va sugen och intresserad...
Världens finaste mamma Textil, moster Carro och min lille Harley!
(tyvär lite mörka bilder)
Min söta Nelly fall totalt för vår lille gosse =)
Lite middags bilder..
Mammas supergulliga arbetskamrat Anneli och grannen som också va supergullig- Vivicka.
Mamma Textils bästa kompis, Lena !
vid 00-snåret skulle min kära moster och kusin bege sig hemåt... men de va ju tvunget med kramkalas med Harley innan de fick åka (de ska förresten köpa en engelsk bulldog... eller de typ snackat om det)
-inomhus-terassen.. dagen efter dagen före.. - verkar ju relativt vuxen fest...
sen igår (söndag eftermiddag) drog vi från halland till skåne- dax för filmkväll med mormor! - Harley sover så fint i min famn när vi åker brumbrum-bil-
totalt stoooorm, men vi åkte inom mamma Textils torp också... som kallas "Lilltorpet".. som är lika stort som ett litet hus... men sååå underbart fint.
Här kör Textil och är trött på min sångröst... - fast hon sjunger högre än mig...?
(Skojar!)
-
Nåja, idag (måndag) så vaknade jag i min "gamla" lägenhet - där jag bodde i 19 år- som min mormor sen köpte-efter som sålde två av sina hus- och ja, imorse va jag ute med Harley, drack saft, snackade med min coola mormor, duschade, fixade sminket, sen drog jag och Harley till stan. Vi gick hem till Jim, - min underbara vän, och en underbar konstnär.
Han har en fin hund som heter Kompis, och han bjussade på lite tuggben till Harley.
Kompis- såå mysig . 9år mysgos-
Kompis är underbar, snäll som sjutton, och han gillade min lille Harley.
Jag o Kompis,- go way back in time.
Jim, min speciella underbara konstnär.
jag och Jim (Han är nog den enda Hässleholmaren jag kan sakna)
(Nej bli inte svartsjuk nu älskling)
för några månader sen, så gjorde Jim denna till mig- han vet jag jag är galen i Pippi och så gjorde  han en galen&underbar Pippi som hoppar runt (genomtänkt) - och den gjorde Jim till mig. Det  är en galen Pippi, men hon är underbar- hon är en Linn. (Ps. Kompis är med på denna bild)
PumaLasse kom inom till Jim, - jag va bara i Hässleholm en stund, - men träffade rätt människor. Puss på er.
Åh blev så glad att snacka och krama Lasse.. det gällde nog Harley också!
-
sen va min karl snäll o hämtade mig i kristianstad... jag hatar bussar nämnligen...

Min darling valde en konstig färg på jobbet idag.. jag undrade om de inte fick välja rosa?
/Om du läser detta mitt gulleskrutt, så tycker jag om dig oavsett vilken färg du har på mössan.. I promise,-men gullesnutt- vi ska fortfarande köpa massa glitter på söndag väl...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0