dagens irländare, i lilla Blekinge

Ibland bara händer trevliga saker =)
Vädret va soligt, och jag begav mig ut på en promenad, ner mot campingen och vattnet. Gick lite där, köpte ett frimärke till ett kort jag skickade till pappa.
Sen säger en man "Hello" till mig och jag tänkte genast att han ville ha geografiska råd.. eller vetenskap.
Vilket är svårt för mig, som först och främst blandar ihop höger och vänster...
Nåja, han undrade ifall det va ett hav eller sjö som låg här.
Sen snackade vi lite om det, sen fick jag reda på att han kommer från Irland, - jag sa direkt "U2!"
Haha!
Nåja, sen snackade vi musik , och sen frågade han om jag ville dricka något varmt (Nej han va ingen äckelgubbe) så vi gick in på fiket, drack varsin oboy och snackade om människor, musik, länder.
Bara så jäkla trevligt!
Det är sånt jag gillar, det är sånt jag gör. Det är sådana spontana, sociala människor jag tycker om!
Som sagt, - han va inget snuskig eller något alls, eller ville jag skulle följa med han eller något sånt, - utan bara snacksalig.
Han hade haft sitt egna företag i många år, och bestämde sen sig för att vilja se världen och träffa folk istället för att jobba rumpan av sig, så han sålde det och köpte en husbil och life the life on the road.
Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0