Bin är INTE söta

En sak med onsdags kvällar, är verkligen att det inte finns något alls att titta på på tvn. Efter man i antal timmar suttit och spenderat sin dyrbara tid med att kolla repriser av eftermiddagsserier (som man då redan sett 47586gånger om) så hamnar man plöstligt i en sits där man verkligen blir trött och besviken av att tv inte kan visa något bra alls!
Försökte igår nästan "förlåta" alla tvn kanalerna (har ju en del pga boxern, - ändå inget alls intressant visas på onsdagar!) inte visade något bra, med att det var "lillördag" som ju just onsdagar kallas.
Och, jaha. Vad hjälpte det mig? Jag satte mig och pluggade en del spanska, men jag har flytt i det ämnet och alltså inte så svårt, så det är inget riktigt "plugga-ämne" för mig.
Jaha, satte sen igång och spelade massa bra musik, högt och dansade runt lite.
När allt det var klart hade jag max slagit död på en timme.
Tvn har en betydande roll i mitt liv alltså.
Så i stället bestämde jag mig för att läsa en bok, men hittade ingen jag just kände för. Jag läser helst böcker som kommer från historier från verkliga livet, och just igår tyckte jag mig endast hitta massa om mord och och kriminallböcker (har glömt vad schangern heter).
Så jag intog sängen väldigt tidigt igår kväll.

Slusats; jag måste antingen;
1. skicka personliga brev/mail till de som bestämmer vad som ska visas på tv, blir väl förmodligen till just alla kanaler, så det känns alldeles för jobbigt.
2. köpa en jävla massa dvdfilmer/och/eller boxar.
3. skaffa mig ett liv där inte tvn faktiskt har en sån stor betydande roll för mig.

Nåja... tåls att klura på de tre alternativen.

Till något annat, nämligen denna dagen...
Vaknade, satte mig och kollade på Efter 10 med Malou. Riktigt intressant och spännande program idag också, imorgon ska jag titta också. Idag handlade det om en tjej som, när hon var 12 år fick en stroke i hjärnan, hon och hennes mamma var med och berättade deras historia.
Och så var komikern/skådespelaren Pia Johansson där och berättade hur det var att vara barn till en alkoliserad förälder.

Nåja, när det var dags för biologi lektion, som jag precis haft, så fick jag idag göra min lab på biet.
Jag ska tala om en sak, jag gillar verkligen inte bin, men det blev knappast bättre när jag fick se den förstorad sådär jättemycket!!! Fy fan vilka äckliga djur, jag är livrädd för dom. Usch och fy.

Och nu sitter jag i datasalen, ska skicka in en pedagogiskt ledarskaps uppgift och sen ikväll är det träff i samma ämne, nu om en timme.
Sen ska jag bege mig till lägenheten och mamma har kommit ikväll, så det blir väl att ta det lugnt, och helgen ska jag endast ägna åt att plugga biologi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0