VG på biologi provet =)

Jag fick VG på mitt biologi prov! =) =) =)
Och det blev jag givetvis väldigt glad av... i en kort stund för sen var det back 2 reality igen och på nästa kapitel... givetvis så är det dags för genteknik... I hate it! Visst det är jävligt intressant..., men jag hatar hur vi ska lära oss DNA, RNA mRNA och hela denna jäkla sörja!
Läste det i natur B förra terminen, men har jäkla svårt att lära mig det.... det är verkligen sånt som man bara lär sig in för provets skull, för jag tror aldrig jag kommer behöva kunna rita upp och skriva sådana formler och liknande...
Nåja... och så fick vi tillbaka vårat etologiarbete, som vi jobbat i grupp med, fast var och en har ju gjort sitt egna arbete ändå... och det har hon inte betygsatt än men hon hade iallafall skrivit på min del/arbete att det var bra och intressant =)

Ja, och idag är det exakt en månad tills skolan slutar, och det tänkte jag på idag när jag cyklade genom stan, och tittade bl a på Village:s skyltfönster, för det var massa julstämmning. Men jag tycker ju julen är mysig. Och sen är det nyår!!
Fatta sjukt snabbt tiden går nuförtiden eller?!
Minns när man var mindre och tyckte att tiden gick så jävla långsamt medans alla vuxna gick runt och sa "vänta tills du blir vuxen då går tiden snabbare än vad man hinner med".
Och antagligen är jag jävligt vuxen för exakt så känner jag nu!
Minns inte om jag begav mig ut till torget förra nyår, jag vet vi festade och så och sen kom Brian upp men sen efter det kom vi nog aldrig ut.. så..
Nåja, detta nyår ska jag ha världens finaste klänning! Jag hittade en supersnygg inne på Vila, den är dock röd, så den får inte vara för julig liksom, men tror ändå inte det är någon risk... och så fanns den för det andra i svart också.
Nåja, får ta mig en funderare =)

På tal om kläder, ja det var väl i fredags jag slog död lite tid genom att traska runt i stan och affärer, t ex gå in och sminka sig på Kicks och sånt där vettigt =)
Och då insåg jag, att verkligen när man har kasst med cash så hittar man extremt mycket kläder (i detta fall, annars hittar man allt från saker till kläder) och just detta hittade jag inne på HM.
T ex ; en kofta med pälskrage på som jag bara måste ha, en kjol som jag nog inte kan leva utan, en supercool tshirt som hade varit som gjord för mig, och så hittade jag massa snygga underkläder.
JAHA! Och nu bara går dagarna och andra köper de som jag ju skulle ha.... Snyyyyft.

Och så är jag fett sugen på att köpa två stycken vita fluffkuddar inne på min favoritaffär, lagerhouse... men jag borde fan ha en ny soffa först. Fast visst de kommer passa ändå... men men...

Nåja, nej här har jag verkligen inte tid att sitta. Ska skramla ihop lite fakta om folkmord och sen bege mig till lägenheten och endast spendera denna dag med att plugga inför spanska provet imorgon.
Och imorgon efter provet får jag skriva min labrapport på biet...
Shiiiit, det är mycket nu... Nåja, långt lov om en månad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0