Då kom den fram...

Jaha *deppig röst*, imorse låg jag otroligt skönt under täcket och tyckte att min mobil-alarm som ville påminna mig om att gå upp alldeles på tok för tidigt, var helt jäkla dumt i huvudet och borde förstå att jag behövde mera sömn och att det var varmt i täcket och om jag skulle lämna det så skulle det bli kallt om hela min kropp, och drar mig iallafall efter att jag tryckt på snooze-knappen tre gånger, upp ur sängen, och hinner bara in på toaletten, gör mig lite i ordning, sminkar mig, (har liksom insett att jag sovit ALLT för länge, jävla snooze-knapp) och hittar kläder, och ställer mig sen i köket för att kolla temperaturen... Hallå, typ 8 grader. Svinkallt.
Jag inser att dagarna med "ta på en lite tjockare tröja på morgonen och sen ta av den framåt förmiddagen" antagligen är förbi, och tittar tragiskt på min vinterjacka.
Den såg sjukt tråkig ut, den bara skrek "DET ÄR VINTER NU!!!"
men jag tänker då att jag tar hellre en riktigt tjock tröja ovanpå denna tröjan, men inser sen att jag faktiskt står inomhus (med fönstret öppet) och fryser redan här, hur blir det då utomhus?
Jaha... så på med vinterjackan  och ut till cyklen. Fy helvete va kallt!
Inser till och med att jag kan inte bara ha den öppen, utan det är så pass kallt att jag måste dra upp dragkedjan lååångt upp. Plus att jag har palestinasjal och mössa.
(Inser nu ännu mera att det är vinter på gång.)
Cyklar till skolan, och förbi HM, tänker jag "måste gå in där i eftermiddag och handla vantar"
Japp... Vintern är här... eller ja, jag vet det är bara höst...
Men jag ska förklara en sak...
Jag tycker om alla sorts väder UTOM vind och kyla.
Snö gör mig inget så sätt, och ösregn är underbart, och ja när det är varmt är det väl ingen som logiskt sätt ska gnälla...
Och nu är det så att jag befinner mig vid kusten.... här blåser det mycket och ofta.... och när det blåser = är det kallt.

Så därför gick jag idag in i min höstdeprission. (Ja jag vet, det måste vara det enda ord jag absolut aldrig kommer kunna lära mig stava. Men stava till hypernavikustiskadiafragmaanfall kan jag stava hur bra som helst till, vilket dessutom måste vara det längsta ord jag vet)

Och sen var jag då framme vid skolan, och hade en jätteintressant biologi lektion, och blev då genast på bättre humör =)
Dock nu sitter jag inne i den "kalla datasalen", alltså här inne är alltid kallt, och i den andra datasalen bredvid är alltid varm och där sitter de flesta människorna, så nu sitter jag alltså i den kalla datasalen helt ensam. Jag och typ 15 datorer till.

Jag ska inte ha spanska fråns halv tre... men ska plugga lite inför artkunskapsprovet imorgon och så ska jag göra en historia uppgift, tänkte jag och sen cykla och köpa mina jävla nya vantar, eftersom det är vinter!!!! Baaaaah...
Jag har verkligen kommit fram till att sommaren är för kort, och jag ska flytta till grekland. Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0