Juni 2110 är jag kock !

Det händer en del i mitt liv nu.
Jag trivs riktigt bra med att plugga till kock och det är så jäkla intressant att jag inte ens bryr mig om att det är långa dagar och än så länge, i åtta veckor, är det endast teori och sen får vi steppa ut i köket. Första blocket, som vi då är inne på nu, läser vi;
Livsmedelshygien,
Livsmedel A,
Datorkunskap A,
Näringslära.

Och som sagt intressant&lärorikt! Sen blir det två veckors praktik och sedan dags för köket!
Jag är färdig kock i juni =)

Ikväll sitter jag och ska resonera en bok en kvinna som heter Carola Magnusson har skrivit ang ekologisk mat&tänkande, jag kan ju dock erkänna att jag dock tycker hela ekologiskmat-grejen är aningens jätteuttjatad nu men så får jag inte tänka om jag ska bli kock vid 2110talet... Ha ha!!!

Idag fick vi Livsmedelskunskapslära:s stora uppgift, som vi ska göra och lämna in vecka 40. Vi ska kompentera 4 st salladsbufféer till varje årstid, alltså sammanlagt 16 rätter. Och vi ska givetvis tänka utbud, ekonomiskt, näringsinnehåll, etc etc.... Ni fattar.

Så den ska kickas igång med brainstorming snarast!

-
Vad som händer annars i livet..., jag fick igår veta att pappas hjärtoperation blir tidigare än tänkt, först var det i slutet av september eller så, men nu blir den redan den 10de september, på hans födelsedag.
Jag är givetvis lite orolig och så, inget får absolut hända!
Jag blir väldigt orolig när det just handlar om hjärtat just pga min morfar och morbror dog av hjärtat, och min mormor har opererat sitt hjärta två gånger. Samt att mamma har problem med hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0