fåglar

Idag vaknade jag allt för sjukt tidigt. Kanske inte så konstigt, somnade i soffan runt tolvsnåret och pallade helt enkelt inte flytta mig till sängen så jag sov där, och den soffan är rätt varm. Plus att jag hade två filtar över mig. Så när jag vaknade var jag alldeles genomsvettig och kände mig aningens sunkig.
Men idag är det fredag, ingen lektion.
Men jag begav mig ändå iväg till skolan, för jag ska träffa en kille som jag ska köpa en bok av, vid halv ett.
Jag kunde inte ta cyklen idag, för låset hade fryst fast. Attans, jag får nog vänta med att räkna med att det ska bli några vårkänslor här, iallafall de närmaste två månaderna.

Medans jag gick till skolan så flög det förbi några måsar. Jag kom att tänka på vilka glidare fåglar egentligen är. Jag menar, de är så satans lata och avslappnade att de inte ens kan liksom sluta flyga och istället flyga ner och ställa sig och DÅ bajsa. Nähä, de gör det helt sonika bara rätt upp och ner samtidigt som de flyger.
Det är rätt sjukt egentligen. Det kan ju också vara bevis på att de är jävligt stressade, men sen å andra sidan, vad skulle en fågel ha att vara stressad över?
Tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0