bananvinet gjorde sig påmind

Jäkla väder, hela natten låg jag och lyssnade på detta eviga stormande och regnande. Jag gillar ju hösten, mysigt med varma kläder och glutta film, men just blåst+ösregn är inget jag direkt hoppas av glädje direkt av...
Fick ju tvunget bege mig till Båstad i det jävla vädret också, fixa hyran till Manfred.
Åt en massa björnbär i väntan på bussen och i Båstad åt jag en vaniljmunk. Blir så jävla sötsugen på hösten, ungefär samma tid som min årliga höstdprission kommer. Inte bra, men inget viktuppgång från igår... dock ingen nergång heller så så jävla bra är det ju inte heller...
Men nu är jag ledig 2,5 dag och då brukar det inte bli mycket föda... mest flytande.
Förresten, Matsdallingbästis, - varför slutade vi dricka "bananvin:et"? (Castillo de gredos, som vi döpte det till för det smakade banan...)
Jag köpte iaf det idag och dissade California white! Surprize!

Nåja, kom hem runt kvart över 12 tiden. Eftersom det bara är jag och Vidas som bor kvar i huset så satte vi igång med storstädning, - vilket känns rätt skönt. Nu har det blivit lite tråkigt strul med hur länge vi får stanna.. kanske tyvär bara till den 15de, så jag har ångestkaos i huvudet ang hösten...
Hoppas allt löser sig....
Vi städade iaf allt, och det är rätt avslappnande att göra, speciellt när det regnar och blåster storm ute.
Nu sitter jag uppe på mitt rum, lirar lite Phil Collins och dricker vin, går väl snart ner till Vidas igen och gluttar eftermiddagsserier. Precis så typiskt en hösteftermiddag ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0