falukorv, potatismos.. orgasm i munnen det

Nu kom regnet! Jajamänsan, precis åska och regn jag väntat på idag, varit så jävla varmt och kvavt. Jag sitter och stör mig på att jag va trött innan, men tänkte iaf att jag skulle ligga i bingen vid 12 tiden, men nu är jag pigg och har mera vin, iaf ett glas, men sen är det helt slut!
Får fixa det imorgon, somehow...
Fan jag ska upp kl 6, kommer vara död.

Lyssnar på goo goo dolls, vill ut i regnet, men orkar inte gå till nedervåningen. Vill äta skitgod mat. Lääängtar faktiskt mycket efter mamma textils köttfärsbiffar, sås, potatis. Är lite bortskämd denna sommaren med skaldjur, etc, men ibland längtar man bara efter redig husmans-mat i magen!
Lasagne, kom jag oxå på att jag vill ha.
Eller pappas kassler-ananas och ris-rätt.
Och Einars strödbakad torsk, med potatis och cremefraishe/dill-såsen. (iof oxå fisk men anyway....)
Och potatisgratäng är oxå sjuuuukt gott.
och mormors stek med potatis.
Och tänk er en scnitzel med klyftpotatis och champijonsås...

Finns jäkligt mycket god mat. Jag är kock så jag kommer nog trycka i mig en del god mat under åren. Tills jag blir pensionär, då äter man bara kakor och dricker kaffe och går upp i ottan för att sitta och glutta ut från fönsrtet på alla som går till jobbet. Ha ha längtar redan! Matsdarling, tänk vilka kafferep du och jag ska ha när vi är pensionärer! Kaffegök lär det ju bli för oss....!!

Nä, blir bingen snart, säger som pippi-min idol-långstrump "nä å pippi nu går du och lägger dej och om jag inte lyder då då vankas det smörj!!!" (när annika har frågat pga pippis föräldrar, vem som säger till henne att gå och lägga sig på kvällen) Jag kan alla meningar utantill med Pippi. Hon är grym.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0