mera jobb åt de som vill jobba!

Sitter ofta och funderar på alla dessa människor som är arbetslösa, och speciellt de unga. Då syftar jag på oss som vill ut och jobba och förstår att det är då vi mår bäst, - jag syftar inte på latmaskarna som inte vill jobba.
Det är så jäkla tragiskt hur det är ute i samhället egentligen, och jag vet inte helt seriöst om det är en politisk fråga? Jag fattar bara inte hur vissa människor är funtade!
Jag önskar att alla som söker, trånar och längtar efter ett jobb och göra rätt för sig borde få ett jobb, medans de som vill leva på bidrag och inte jobba borde få flygbiljett från sverige.
Det finns verkligen ingen rättvisa!

Klockan är typ tjugo över nio, jag vet inte vad jag ska fördriva tiden med idag, visserligen är det endast förmiddag, men jag vill verkligen inte ut i detta väder. Men annars blir det en innedag och glutta tv? Jaaaa, tv va länge sen! Eller som igår , ligga och läsa bok.

Idag är min kärleks sista dag på jobbet... hoppas han inte super till det ikväll och blir jobbig :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0