speedad, sen några år tillbaka, men tankarna blir mera o mera...

Sommarbrutta, - jag gick ju både till och från jobbet idag... brukar gå ner, men sen åka med Linus hemåt ju. Men idag gick jag och vet ni vad jag gjorde? Jag plockade massa blommor! En hel bukett med gula, lila och vita blommor! Kändes så mysigt.
Kom hem till Vidas och han skulle direkt visa mig en sjuk youtube-film på en enorm orm som sen flippar... - jag sa jag hade plockat en blombukett till honom, då sa han "fucking shit" och ja, det är ungefär så våran dialog går, fast den är ju charmig och snäll så!

Lyssnar på John Lennon. Kan snurra in ordentligt, - vilken man! Vilken musik!

Vill snart krypa ner under mitt zebramönstrade påslakan och lägga mig huvud på carebears-kudden, men det kommer nog inte hända än... blir youtube några timmar till. Tills vinet är slut eller jag är för tröttis. Ska med bussen imorgon förmiddag iaf, men jag vaknar ju ändå runt 5 tiden om jag lägger mig vid 2...

Att lägga upp mål för livet är viktigt, även om jag lever lite av mitt "go with the flow á la rock n roll"-style så är det inget liv jag resonerar ang.
Jag har bestämt mig för om jag nu har ungefär en månad utan arbete så ska jag:
- Läsa mina böcker från när jag läste Entreprenörskap och Företagsekonomi, samt skaffa mycket mera info om det. Jag ska tala med min pappa och min bror om hur det är att starta eget, - de har varsitt eget företag nämligen. Jag vill utveckla mitt företag, jag vill öppna min mysiga café eller en liten charmig restaurang. Jag vill arbeta och vara en bra chef, jag vill kämpa och lyckas.

Och jag vet precis vad som inte ska få lyckas förstöra det.... , på vägen dit.
Jag är 23 och kan lyckas med detta, innan 30 eller vid 30 är iaf målet. Då lägger jag ribban där den kan placera sig. (Har fått ett förslag om att köpa ett café i mellansverige.... måste dock ha mera fakta, - vill inte ha andras misslyckande, - vill göra min grej till ett lyckat koncept. )

Musik nu: Foreigner. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0