språkkurs

Jävla skit-täckning på nätet här, fan va sne jag kan bli! Har försökt en timme nu. Och en sak jag inte föddes med är tålamod så nu sitter jag och svär på polska på datorhelvetet...

På tal om språk. Idag va det precis som alla andra dagar, - språkkurser på jobbet. Jag är den enda svensken inne i köket, och lär mig polska och thailändska heeeeela dagarna. jag lyssnar på det, och tar in och givetvis börjar jag förvandlas till en blandning... ungefär som en polack och en thailändare skulle skaffa barn ihopa... ha ha... Och det roliga nu är att nu har Iza börjat plugga svenska i Båstad på förmiddagarna... så hon ber mig lära henne svenska... Jaaa jösses...
Idag kom Martin också på besök , snyggingpolacken som jobbade också förra året, han jobbar inte detta år, men dyker upp ibland och gratisäter och är allmänt underbar. Och han pratar en blanding mellan polska-svenska-engelska...
Allting är crazy!

Idag stod te x Iza och Dominica (dom är systrar) och snackade om klockan och vilken tid Iza:s kille skulle komma... på polska. Och jag förstod det.... Hmmm... Jag håller på att bli en polack. Japp.

Sen lärde Hanh (thailändsk rolig prick) mig en massa thailändska ord som jag sen fick veta av Linn Pham (en av oss fyra Linn:s som jobbar på jobbet) att det Hanh har lärt mig inte alls är det... Ohhh jösses....

Ha ha!
Man kan inget annat än att älska mitt jobb. Jag älskar det iallafall.
Och så har jag ätit kräftstjärtar och saffransaoili idag. Mums. Fetto-jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0