all denna ångest och energi som jag givit och fortfarande gör, åt detta. Men ändå mycket bättre idag!

Hittade denna:

Kaloriinnehåll i olika fika-alternativ:

Wienerbröd 304 kcal

Croissant 158kcal

Sött vetebröd (en liten bulle) 146kcal

Stor bulle 200 kcal

Semla 357kcal

Delicatoboll 292kcal

Kokosboll 102kcal

Magnum classic 258kcal

Cornetto classic 247kcal

GB Sandwich 180kcal

Mazarin 228kcal

Liten bit sockerkaka 99kcal

Liten Daim 152kcal

Daimstrut 336kcal

Dubbeljapp 258kcal

 

Och grejen är ju den... Jag tycker inte alls det är så farligt!

När jag va som värst med min bulemi, då åt jag väl en 10st vaniljmunkar, 15 kanelbullar, glass, - om dagen... och då även all "riktig" mat jag kom åt, och mackor..

Ja, men om man liksom äter typ en kanelbulle eller något choklad om dagen- då är det ju faktiskt inte hela världen.

Jag är livrädd för att hamna i hetsätnings-träsket igen, men är betydligt mera medveten om känslor och situationer, så jag är inte ens orolig för att det kommer bli så pass någonsin igen.

Samma med anorexin, - jag och alla vet att jag kommer inte gå ner till 41 kilo någonsin igen.

Jag kommer nog aldrig ha en normal relation till mat, - men inser att man måste äta, - och jag har till och med kommit så långt att jag kan äta en kaka, eller tårtbit, - utan att behöva känna att jag vill äta upp hela tårtan, - eller att jag får enorm ångest.

 

Det finns fortfarande "farlig mat", och mat jag undviker. Men men, bulemidjävulen och anorexidjävulen äger inte mig längre, och dom ska aldrig få tillgång till det igen, - sån pass stor makt dom hade.

 

-

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0