gynning

Jag är överkåt utav kärlek till underbara Carolina Gynning. Följt henne sen början och den bruttan är så otroligt go. Genuint undebar- med en släng utav humor. Blanda det med galenskap&kärlek.. - glöm inte galna skånskan och för sjuttsingen - glöm inte totalt asgarv.
Jag tänkte på detta häromdagen... varför skrattar man så -sådär galet lyckligt- alldelles för sällan? Man vänjer sig mer och mer med att le ibland...
-
Detta skriver Gynning - och jag finner det vackert. Hon är en konstnärssjäl ut i fingerspetsarna.

*

GENUSPERSPEKTIV-IN MY ASSHOLE

Jag måste säga att jag tyvärr lessnat på alla dessa kommentarer om att det inte e ok att göra flickrum ROSA. Att det är omodernt och att det skulle vara dåligt för min bebis att ha rosa runt sig som flicka, då skulle hon inte få välja själv? Jag trodde att det viktiga när man var liten var ett kärleksfullt och välkommnade hem, inte ett där KÖNSNEUTRAL ska stämplas i pannan på mitt nyfödda barn.

Lyssna nu bara en sekund mina damer, låt mig snälla få bestämma exakt själv vilken färg jag vill ha i min dotters rum när hon kommer till världen. Jag har bara varit snäll och gullig här på bloggen rätt länge nu men detta gör mig så jävla förbannad.

”Enligt er borde jag inreda flickrummet i brunt (könsneutral färg till MAX), Klä min flicka i svart, och döpa henne till Kim (ett könsneutralt namn, på det sättet kan hon växa upp och själv bestämma om hon vill vara flicka eller pojke. Så nöjda nu!”

Jag tycker att er debatt är omodern, detta tjatades det om när jag själv gick på dagis och det var 100 år sedan. Låt mig inreda hur fan jag vill, och lägg er inte i. Gå in och lägg era förnuftiga kommentarer på en annan sida, men bespara mig och mina riktiga läsare från ert trött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0